vampyrbloggen

Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Boktips - Förlorad ängel av Becca Fitzpatrick!

Av Vampyrsystrarna - 24 mars 2011 11:20

Boktips - Förlorad ängel av Becca Fitzpatrick!


 


Den 16 Maj kommer förlorad ängel - uppföljaren till boken Fallen ängel. Vi tyckte väldigt mycket om Fallen ängel och har verkligen väntat på bok 2! :) Den tredje och sista boken kommer att heta "Silence", den kommer ut den 4 Oktober på engelska.

Klicka här för att läsa mer om den första boken.

Tusen tack till dig som tipsade oss om detta! (tyvärr angav du inte ditt namn)


Handling: OBS! Innehåller spoilers för er som inte läst den första boken!

Noras lycka med Patch som skyddsängel blir kortvarig. För hon misstänker snart att han vill henne illa och bryter därför deras band. Patch svarar med att genast börja dejta Marcie, Noras värsta fiende och verkliga plågoande.
Det går så långt att Nora inte bara fruktar för sitt eget liv utan också börjar misstänka att det är Patch som ligger bakom mordet på hennes pappa. Kan Nora lita på sin skyddsängel?Är hans hemligheter farligare än hon någonsin kan föreställa sig?


Någon som har läst den första boken? Någon som vill läsa uppföljaren?

 
 
Ingen bild

kråka

24 mars 2011 13:11

Jag har läst den första boken och vill gärna läsa fortsättningen!:)Ska bli så spännande att få veta hur deras förhållande ska gå.:)

 
Stephanie

Stephanie

24 mars 2011 14:17

Oj glömde namn :p Jag och mina 2 klasskompisar läääängtar till tvåan. jag tipsa dem om boken så nu har båda läst första och längtar till nästa =D

http://www.facebook.com/profile.php?id=10000058417

 
3mma

3mma

24 mars 2011 14:37

Jag kan säga att tvåan är jätte bra! Älskar den och har typ läst den 3 gånger fast på engelska x)
Alla borde läsa dom där böckerna och jag längtar hur mycket som helst till tredje boken :)

http://www.gillew.blogg.se

 
Ingen bild

Ellen

24 mars 2011 15:20

Har ni läst den nya Vampire Diaries ännu? Jag fick den äntligen efter månaders bevakning + försening idag:D

Vampyrsystrarna

24 mars 2011 17:02

Hej!

Nej vi har tyvärr inte hunnit det än, vi har väldigt mycket i skolan för tiden så det är lite stressigt. Hoppas verkligen att den är bra! :D

Kram!

 
Ingen bild

ElinR

24 mars 2011 16:44

jag har läst ett, har den faktiskt och längtar till tvåan! Ett tag har jag faktiskt funderat på att köpa dom på engelska men orkar inte göra det!

 
Ingen bild

.

24 mars 2011 18:39

Jag har läst första boken och tycker den är jättebra. Såklart jag ska läsa den här också!♥

 
Ingen bild

Lily

25 mars 2011 19:59

Ush, jag gillade inte boken!
Tyckte den var aldeles förlik twilight!
Författaren använder typ samma meningar...
"ett leende lekte på pojkens läppar"

 
Maria

Maria

29 mars 2011 17:24

Lily: "Ett leende lekte på pojkens läppar." är en fras som används i många böcker. (:

Har själv inte läst boken.

http://www.twilightiblodet.blogg.se

 
Ingen bild

Lily

29 mars 2011 21:47

kanske det, men jag tyckte den var för lik twilight, bara storyn med en kille som är "farlig" och allra minst går tjejen "säker"
dom blir kära osv.

Men full respekt för de som gillar boken, det var bara min åsikt! :)

 
Ingen bild

Ulrica

2 april 2011 22:33

Tycker att första boken var helt okej, rätt underhållande läsning, men tvåan var inte alls lika bra... Lite löjlig med mycket upprepningar och tråkig story. Lite synd då första var rätt bra.

 
Ingen bild

josefin

3 april 2011 17:08

jag verkligen ÄLSKADE ettan och kan inte vänta på den andra!!! Har ni läst house of night serien eller vampire academy då? De är också jättebr :)

Vampyrsystrarna

3 april 2011 21:08

Hej!

Ja vi har läst de böckerna också! :) Så roligt att det kommer fler vampyrserier!

Kram :)

 
Ingen bild

Simone

7 april 2011 17:00

Fick första boken i julklapp och kunde inte lägga ifrån mig den! Bästa jag läst på länge även om den påminne sjukt mycket om Twilight ... :)Ska självklart skaffa mig den här också!

 
Ingen bild

Sandra

19 maj 2011 19:25

Har läst tvåan och den är lika bra som ettan tycker jag

 
Ingen bild

Anonym

3 juni 2011 14:49

Älskade både ettan och tvåan! Gillade inte slutet i tvåan dock, men antagligen gjorde hon slutet så för att få läsarna att vilja läsa trean. Och det kan jag garantera er att jag kommer att göra! Lång väntan, så för er som hatar att vänta flera månader på fortsättningen.. läs inte denna ännu :P Sjukt bra böcker, tycker inte att hon härmar twilight böckerna..

 
Ingen bild

nora&patch

20 juni 2011 15:36

jag tyckte att andra delen var bättre än första fast första var också jättebra såklart. Det enda nackdelen i andra delen var att det blev lite för komplicerat men jag gillade hur det blev som en deckarbok fast fortfarande med massa kärlek. Men jag förstod inte vad hon menade med slutet riktigt, särskilt inte sista meningen, var hennes pappa arg på henne och ville göra henne illa för att hon dödat hans vän eller retades han bara med henne?

 
Ingen bild

Rebecca

12 juli 2011 23:28

Lily: Becca Fitzpatrick började skriva på den första boken för flera år sedan. Långt innan Stephanie Meyer publicerade första Twilight boken. Så man kan säga att de bara hade ungefär samma idè.

Personligen så gillar jag fallen ängel serien, har dock bara läst ettan. Men ska köpa tvåan snart. Gillar att Patch är lite mer kaxig och hård i stället för den gulliga pojken som de är i alla andra böcker.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vampyrsystrarna - 22 januari 2012 15:30


Som många av er har upptäckt uppdaterar vi i stort sett aldrig längre, detta på grund av att vi tyvärr inte hinner. Usch det är så otroligt svårt att skriva detta inlägg, men tyvärr måste vi ta en paus. Vi stänger inte ner bloggen för det finns mycke...

Av Vampyrsystrarna - 1 december 2011 15:02

Idag är det första december! Visst går tiden riktigt fort? Cdon.com har samlat flera riktigt bra fantasyserier på en sida, ett riktigt bra ställe att hitta julklapps tips på! :) Ni hittar Twilight, True Blood, Vampire Diaries plus ett par serier ...

Av Vampyrsystrarna - 13 november 2011 12:23

Vi har verkligen varit så dåliga på att uppdatera! Det pågår rätt mycket just nu, vi hoppas att vi snart ska komma igång som vanligt. Tills vidare får ni iallafall trailern till nästa avsnitt i Vampire Diaries :)   ...

Av Vampyrsystrarna - 3 november 2011 18:23

Inatt är det dags för avsnitt 8 - Ordinary People! Avsnittet sänds ca. 02:00 svensk tid och går att se på www.tubeplus.me :) Här kommer trailern plus ett klipp!       Någon mer som längtar helt galet mycket? Vad tycker ni om säsong 3 hi...

Av Vampyrsystrarna - 3 november 2011 15:26

I Samband med att skådespelarna åker världen runt för att promota Breaking Dawn del 1 har det släppts en hel del nya klipp! :)             Kollar ni på klippen eller väntar ni tills premiären? Själva kan vi inte hålla oss (även om ...

Presentation


Välkommen till Sveriges bästa vampyrblogg!

Fråga mig

777 besvarade frågor

Bloggsvar

Kontakt

vampyrbloggen@live.se

Följ oss

vampyrbloggen Follow Vampyrbloggen on Twitter bloglovin

Smycken

Maila oss om du vill beställa :)

 

 

Twilight bokmärke, 59 kr.

 

 

Bellas armband 129 kr.

Senaste inläggen

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards