vampyrbloggen

Direktlänk till inlägg 7 mars 2010

Tips - Vampyrböcker, Vampire Academy!

Av Vampyrsystrarna - 7 mars 2010 23:11

Tips - Vampyrböcker!

 

Vi såg att det förra inlägget med tips på vampyrböcker var uppskattat så här kommer lite fler böcker som absolut är värda att läsa!

 

  

 

Richelle Mead skriver en vampyrserie som heter Vampire Academy. Serien handlar om två unga tjejer som går på en skola speciellt för vampyrer. Liknar inte Twilight och Vampire Diaries men har mycket kärlek, intriger, spänning och snygga vampyrer! Ett måste om ni inte redan har läst böckerna :) Ps, Richelle planerar att skriva sex böcker så vi har mycket att se fram emot ;)

 

Böckerna i nummerordning:

Törst, Vampire Academy

Fruset Blod, Frostbite

Skuggkysst (kommer ut på svenska 26 Mars 2010), Shadow Kiss

Blood Promise

Spirit Bound

TBA (kommer ut på engelska 14 December 2010)

 

Alla böcker går att köpa på www.bokia.se!

 

 
 
Crow

Crow

8 mars 2010 14:36

Jag har läst första boken och gillade den.:)Kommer läsa resten också.:)

http://dulores.blogg.se

 
Caroline

Caroline

8 mars 2010 17:08

Jag håller på att läsa den boken nu, den är jättebra! :D

http://newmountain.blogg.se

 
Vampyrsystrarna

Vampyrsystrarna

8 mars 2010 21:23

Ja vi på vampyrbloggen tyckte också om böckerna! Just nu väntar vi på att den tredje ska komma ut :) Kram

http://www.vampyrbloggen.bloggplatsen.se

 
Alizze

Alizze

23 mars 2010 13:55

Den tredje boken kommer ut på min födelsedag, så jag önskar mig alla tre bökerna!:)

http://alizze.bloggplatsen.se

 
Vampyrsystrarna

Vampyrsystrarna

23 mars 2010 19:55

Riktigt bra önskning! Vi tyckte mycket om böckerna ;) Kom gärna tillbaka och säg vad du tyckte! :)

Kram (och grattis i förskott!)

http://www.vampyrbloggen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Dimitri lover

8 april 2010 22:40

Har läst alla som har kommit ut. Dom är så bra!

 
Vampyrsystrarna

Vampyrsystrarna

8 april 2010 23:24

Ja verkligen! Och vi måste nog hålla med dig Dimitri Lover, Dimitri är het ;)

http://www.vampyrbloggen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Camila

10 april 2010 17:59

Har nyss läst klart Blood promise, den var hur bra som helst !! längtar verkligen till Spirit bound :D

 
Ingen bild

Dimitri

22 april 2010 18:46

har läs dom kommna 3 böckerna av vampire academi! är seriöst beroende från första sidan! :O
fick dock ångest do Dimitri blev stigoi! är ju typ "förälskad" i honom... hur man nu kan vara det!? men aja, längtar sönder tills dom andra kommer ut! :D

 
Ingen bild

DIMITRI

22 april 2010 18:47

ngn som vet om böckerna blir film? :O

 
Ingen bild

Roza+Dimka=love

24 april 2010 19:42

Jag har läst alla 3 och jag älskar dom!
Jag e fortfarande lika ledsen så att jag börjar gråta när jag tänker på menigen"`Är Dimitiri en...en strigoi?`
Mason tvekade bara en sekund som om han var rädd för att svara mig,och sedan-nickade han."
Jag bara längtar efter den 4:de boken och hoppas på nåt som"När jag såg Dimitiri stå där som strigoi,kunde jag inte hindra mig att fälla en tår.
Jag högg tag i silverpålen,och gick till atack.
Det var som att slita sitt hjärta ur min bröst och hugga det.
Han hade ingen aning om att jag skulle atackera,så han föll på marken och vi stod vid samma position som på skolan under praktiken.
I samma ögonblick som han titta mig i ögonen,såg jag en glimt av det kärlek vi hade(kanske har)i hans mörka ögon.
Det var som att kärleken levde igen och kunde väcka strigoi till liv igen!
Plötsligt blev hans hy från blekt till normalt,hans röda ögon blev lika underbara och drömlika som det hade vart(inann han blev en strigoi).
"Rose...min Roza!"sa han"du kunde väcka mig till liv igen!Det har aldrig hänt förut."
"Kärlek...det måste vara det,men e du tillbaka på riktigt?"fick jag fram,rätt ynkligt.
"Ja...ja det e jag."Han kysste mig på pannan presic som han hade gjort i stugan."
Jag hoppas att på något sätt Dimitiri blir sig själv igen!

 
Vampyrsystrarna

Vampyrsystrarna

24 april 2010 21:29

Roligt med alla som delar med sig av sina åsikter om böckerna! :)

http://www.vampyrbloggen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Roza+Dimka=love

25 april 2010 13:40

alltså seriöst!
vampire academy äger!
Om jag blir ledsen e det för att jag tänker på att Dimitiri blev strigoi!
Jag e beroende ov killen,på riktigt min avänner kallar mig vampyrfreak,dimkanörd osv..

 
Ingen bild

Roza+Dimka=love

25 april 2010 13:41

Alltså ni som läst den och inte gillar den:Vad e det med er???!!!

 
Ingen bild

dimitri-rose fan

5 maj 2010 15:03

älskar den,värsta dimitri fan men aaa fan att han blev strogi,jag hoppas verkligen aatt han blir vanlig som hatt lissa kan göra honom det,

 
Ingen bild

Wampire acedemy fanet

9 juni 2010 16:29

Jag har nyss fått blood promis i födelsedagspresent!!!!!!!!! jag har redan läst halva boken och har bara 2 ord som kan beskriva boken: DEN ÄGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

Rose

11 juni 2010 14:41

i blood promise så tänckte rose på ett minne som hade hännt i skuggkysst men som dom inte skrivit om där, är jag den ända som märkte det?

 
Ingen bild

LIssa

13 juni 2010 20:07

Wampire acedemy serien är den bästa serie som jag någonsin har läst!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

TEAM MASON

22 juni 2010 23:13

jag saknar Mason! han var så gullig! synd att han dog!:'( jag "gillar" sista meningen i skuggkyst!
"och så gav jag mig iväg för att döda manen som jag älskar"

 
Ingen bild

Roza

20 juli 2010 18:00

Jag längtar till last sacrifice!!!! jag måste veta hur det går, jag hoppas att det slutar med att Dimitri kysser Rose passonerat, typ eller något annat typiskt slut på en kärleks historia. (förutom att dom begår självmord som romeo och julia, det vore inte så bra)

Kramizar alla Wampire academy fan :-)

 
Ingen bild

Roza-Dimka = 4-ever

21 augusti 2010 14:05

jag tror att rose kommer att välja Dimitri för att om hon inte gör det har ju hela serien varit för inget specielt löftet(blood promise) jag har hört att några tror att lissa blir ihop med dimitri, men jag tror inte att lissa kan göra så mot sin bäste vän eller christian, Eller? Adrian är söt men jag tror inte att han är rose's typ men jag hoppas att han blir ihop med någon annan.

 
Ingen bild

LOVEEEEEE

7 september 2010 13:32

ngn som vet hur många böcker det är i serien??? och vilka som har kommit ut på svenska???
Jag hoppas på att Dimitri blir dhampir igen annars har den fattar jag inte vad som ska vara meningen med boken....
Snälla rara ngn Svara På Min Fråga!!!

 
Ingen bild

Engelska

12 september 2010 16:42

böckernas framsidor är snyggare på den engelska versionen.

 
Ingen bild

Roza

2 oktober 2010 14:49

hej love, det finns 5 böcker på engelska, 6 an kommer den 7 december på engelska, det finns 4 böcker på svenska. 4 är löftet. rose åker till ryssland för att försöka döda dimitri. den kan du låna på ett biblotek. Och serien har visst en poämg det är kärlek loyalitet och vänskap. föresten skulle jag inte oroa mig om jag var du, för det skulle väl inte vara någon poäng med hela serien om inte rose och dimitri blir ihop hon har ju gnällt om att hon älskar dimitri typ i alla böcker. kan du inte vänta till femman kommer på svenska kan jag rekomendera den på engelska. då heter den spirit bound. och kostar 100 kr. fast dom flesta som läst spirit bound har blivit en team adrian. hoppas du fått svar.

kramizar Rozxa
ps. om du vill veta mer om richelle mead gå in på http://www.Richellmead.com
obs den är på engelska

Vampyrsystrarna

2 oktober 2010 15:16

Tack för ett mycket bra svar!

Kram

 
Ingen bild

I

28 november 2010 14:51

alltså jag ääälskar vampire academy hur många finns det på engelska för det som jag såg var att det bara finns 6 böker skiit jag vill att serien aldrig ska ta slut men är det sant!? kram

Vampyrsystrarna

3 december 2010 14:06

Hejsan!

Tyvärr är det sant, det kommer bara 6 böcker i serien. En bra nyhet är dock att serien ska bli film! :D

Kram!

 
Ingen bild

Rose

4 december 2010 18:08

hej alla vampire academy läsare, första kapitlet på last sacrifice har kommit ut!!! gå in på http://www.usatoday.com/life/books/excerpts/2010-11-30-richelle-mead-vampire-academy-last-sacrifice_N.htm

Kramizar alla !!! :P

Vampyrsystrarna

5 december 2010 13:57

Tusen tack för tipset! :D

Kramar!

 
Ingen bild

Lina

3 januari 2011 15:09

hej håller på att läsa den första bocken men jag håller inte med om att demitri är snyggingen i dramat jag tycker om christian, han är ju skit söt.

 
Ingen bild

Julia

13 januari 2011 17:46

Jag bara äälskar böckerna. Kan knappt vänta tills femman och sexan kommer ut. Och så undrar jag om VA verkligen kommer bli en film??
Och har någon sett tröjan med trycket: "You can have Edward, I'll take Dimitri". Ganska cool, tycker jag. Googla på det på bilder så får ni se...
Kram till alla Dimitri älskare♥

Vampyrsystrarna

16 januari 2011 18:30

Hejsan!

I juni 2010 sade Preger Entertainment att de skulle göra film av Vampire Academy! Vi har också sett tröjan! :)

Kram!

 
Johanna

Johanna

17 februari 2011 14:39

I vilken bok får man veta att Dimitri är kär i Rose?

http://JohannaBestaBilling.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

kråka

18 februari 2011 10:48

Kan man få tag i den tröjan någonstans?=)hade varit coolt att ha.

 
Ingen bild

Rose

1 mars 2011 22:02

till johanna

man får veta att Dimitri älskar rose i slutet av törst, men man får en riktig kärleksförklaring i slutet av fruset blod.

 
Ingen bild

Den som vet mest

1 april 2011 15:28

Dimitri kommer att bli strilogi och kommer att vilja döda Rose två gånger men hon kommer att lyckas fly. Hon kommer att bli ihop med Adrian och Rose kommer åka i fängelse och sen (kanske) bli avrättad för dom tror att hon har döda drottningen och sen så kommer Rose och Lisa lyckas förvandla tillbaka dimitri till dhampir igen

Jag har ju då läst alla böcker utom 6:an. Så det känns ju lite som om jag vet lite mer än er eftersom det verkar som om ni bara har läst typ till 3:an.

 
Ingen bild

kråka

3 april 2011 23:31

Jag har läst 6:an på engelska men jag vill inte avslöja för mycket..:)Finns ju dem som vill få reda på saker själv eftersom det blir mer spännande då!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vampyrsystrarna - 22 januari 2012 15:30


Som många av er har upptäckt uppdaterar vi i stort sett aldrig längre, detta på grund av att vi tyvärr inte hinner. Usch det är så otroligt svårt att skriva detta inlägg, men tyvärr måste vi ta en paus. Vi stänger inte ner bloggen för det finns mycke...

Av Vampyrsystrarna - 1 december 2011 15:02

Idag är det första december! Visst går tiden riktigt fort? Cdon.com har samlat flera riktigt bra fantasyserier på en sida, ett riktigt bra ställe att hitta julklapps tips på! :) Ni hittar Twilight, True Blood, Vampire Diaries plus ett par serier ...

Av Vampyrsystrarna - 13 november 2011 12:23

Vi har verkligen varit så dåliga på att uppdatera! Det pågår rätt mycket just nu, vi hoppas att vi snart ska komma igång som vanligt. Tills vidare får ni iallafall trailern till nästa avsnitt i Vampire Diaries :)   ...

Av Vampyrsystrarna - 3 november 2011 18:23

Inatt är det dags för avsnitt 8 - Ordinary People! Avsnittet sänds ca. 02:00 svensk tid och går att se på www.tubeplus.me :) Här kommer trailern plus ett klipp!       Någon mer som längtar helt galet mycket? Vad tycker ni om säsong 3 hi...

Av Vampyrsystrarna - 3 november 2011 15:26

I Samband med att skådespelarna åker världen runt för att promota Breaking Dawn del 1 har det släppts en hel del nya klipp! :)             Kollar ni på klippen eller väntar ni tills premiären? Själva kan vi inte hålla oss (även om ...

Presentation


Välkommen till Sveriges bästa vampyrblogg!

Fråga mig

777 besvarade frågor

Bloggsvar

Kontakt

vampyrbloggen@live.se

Följ oss

vampyrbloggen Follow Vampyrbloggen on Twitter bloglovin

Smycken

Maila oss om du vill beställa :)

 

 

Twilight bokmärke, 59 kr.

 

 

Bellas armband 129 kr.

Senaste inläggen

Kategorier

Gästbok

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards